Zijn tijd ver vooruit

Om niet tot geranium-pensionado te verworden, heeft de Hoogheid enige maanden geleden een baantje gevonden bij de Shellpomp in ons dorpje. “Shopmanager” heet dat tegenwoordig. Wij noemden dat vroeger pompbediende, maar dat terzijde. Deze shopmanager staat sinds december ’21 wekelijks benzine, snoep en praatjes te verkopen, al dan niet met airmiles. En dat tot ieders genoegen. Zo’n baan kent ook verantwoordelijkheden, daarom werd hij vier maand geleden op cursus gestuurd. BHV: Bedrijfs Hulp Verlening. Mopperend ( we kennen onze studiebol) een aantal weken diverse digitale modules thuis doorgespit, afsluitend in april een examendag in Emmeloord, waar het moederbedrijf gehuisvest is. En glansrijk geslaagd. Het bewijs daarvan kreeg hij vandaag thuisgestuurd. Indrukwekkend serieus, met logo en geldigheidsdatum en zo…. Daar is echter ook een klein plaagduiveltje mee aan de slag gegaan. “Moet je nou eens kijken”, kwam Hoogheid zojuist met z’n bewijs van goed gedrag aangelopen. Zijn pretoogjes op standje 10, dan weet je het wel. Cryptisch oreerde hij: “Ik heb nu wel een medische achtergrond, maar ben nog niet geboren”. Speurend op het pasje zag ik het ook. Schaterend feliciteerde ik hem met zijn certificaat, daarbij opmerkend: “Maar je bent je tijd wel ver vooruit laiverd!”.

6 reacties

Opgeslagen onder Geen categorie

6 Reacties op “Zijn tijd ver vooruit

  1. Ad van de Plas

    Geweldig, feliciteer de Hoogheid namens ons.
    Dikke knuffel uit Assen

  2. Ger Wilpstra

    ?

    Outlook voor Androidhttps://aka.ms/AAb9ysg downloaden ________________________________

  3. Rex Feenstra

    Als ik de 100 haal, lach ik me dood.
    Figuurlijk gezien dan he!

  4. rpechtold

    Hihi, das frappant t jaartal 19….nogwat kunnen ze op de computer niet meer vinden

    Outlook voor Androidhttps://aka.ms/AAb9ysg downloaden

  5. Trouwe Lezer

    Dáárom ziet hij er ook nog zo goed uit!